woensdag 11 mei 2016

uit eten als een vegan

Uit eten is lastig

 

"Ik mis het eten van dierlijke producten totaal niet. Als je weet wat er juist allemaal voor moet gedaan worden om dat perfecte uitziende stuk vlees op je bord te krijgen dan wil je geen vlees meer eten. Ook puur vanuit het oog naar mijn gezondheid toe zou ik het niet meer willen eten. Ik eet graag en ga graag uit eten, maar dat is in de buurt waar ik woon nogal lastig. Er zijn wel een paar vegetarische eetcafés of opties, maar die zijn op 1 hand te tellen. Soms kan je ook op zoek gaan naar oosterse restaurants die koken meer vegetarisch. Zo is het makkelijker om te vragen om eventuele dierlijke producten als ei en melk weg te laten in een gerecht. Wat ik ook soms doe is op voorhand eten als ik weet dat ik moeilijk iets zal vinden. Ok kan ik dan nog altijd iets kleins eten zoals een slaatje of broodje met alleen groenten ( dat hebben zo toch overal ?!).Neem uit voorzorg altijd wel iets mee van eten, je wil zeker niet verhongeren tijdens een shopday of uitstap met vrienden. Een paar dingen die je gemakkelijk kan meenemen in je tas zijn dadels, stuk fruit of gewoon je lunch pakket bestaande uit een heerlijke wrap of zalig broodje.
Wil je toch heerlijk uit eten en je geen zorgen maken over de hele vegan situatie dan kan ik je dit vertellen. Gezonde voeding, glutenvrij, lactosevrij, vegetarisch en veganistische voeding komen meer en meer op. Dus dat wil zeggen dat er ook meer mensen hier rekening mee houden en vegan restaurants een 'thing' worden. Dit vooral in groot steden, in brussel en antwerpen ga je zeker een leuke opties hebben.
 
hoe ze te vinden : je kan deze link gebruiken op eethuizen, resto,.... te vinden die veganvriendelijkzijn. je hoeft gewoon de stad aan te geven waar je wilt eten.
http://www.evavzw.be/resto

Geen opmerkingen:

Een reactie posten